عصر بیداری اسلامی و اتحاد جهان اسلام

یا ایهالمسلمون اتحدوا اتحدوا

عصر بیداری اسلامی و اتحاد جهان اسلام

یا ایهالمسلمون اتحدوا اتحدوا

پزشکان و پرستاران آمریکا هم به صف معترضان پیوستند

پزشکان و پرستاران آمریکا هم به صف معترضان پیوستند
پزشکان و پرستاران آمریکایی با پیوستن به جنبش ضد سرمایه داری «وال استریت»، علیه سیاست های اقتصادی حاکم بر کشورشان شعار دادند.
پارک «زاکوتی» نیویورک، روز دوشنبه شاهد تجمع گروهی از پزشکان، پرستاران و کارکنان بیمارستانی بود که همچون دیگر قشرهای جامعه آمریکا خواستار پایان حاکمیت نظام سرمایه داری و تسخیر ساختمان «وال استریت» بودند.
تصاویر منتشر شده از دست نوشته های این گروه از معترضان نشان می دهد، قشر پزشکی جامعه آمریکا نیز همچون سایر اقشار خسارات جدی از جانب سیاست های اقتصادی و دولت این کشور دیده است.
پیش از این خبرهایی از پیوستن دانشجویان، دانش آموزان، معلمان، آتش نشانان، رانندگان، کامیون داران، خلبانان، کارکنان گمرک، کارکنان مخابرات، سیاستمداران، هنرمندان، هنرپیشه ها و به جمع بزرگ مخالفان نظام سرمایه داری منتشر شده است.
خبرهای تکمیلی از ناآرامی اخیر شیکاگو نیز نشان می دهد، پلیس حین سرکوب معترضان در روز دوشنبه، بیش از 130 نفر را بازداشت کرده است. پیش از این پلیس شیکاگو شمار بازداشتی ها را 100 نفر اعلام کرده بود.
بسیاری از شهرها، میادین، پارک ها و خیابان های آمریکا همچنان شاهد تجمعات شبانه روزی است و پلیس آمریکا رفته رفته در حال افزایش اقدامات کنترلی از ترس گسترده تر شدن این اعتراض ها است.
از جمله این اقدام ها می توان به تعطیل شدن پارک «گرند پارک» از ساعت 11 شب تا صبح و یا استفاده پلیس لس آنجلس از هلی کوپتر در جریان این تجمعات اشاره کرد.
از طرفی خبر می رسد، مسلمانان آمریکا نیز در نیویورک، با جنبش ضد سرمایه داری «وال استریت را اشغال کنید» اعلام همبستگی کردند.
شبکه خبری «پرس تی وی» با اعلام این خبر افزود: بسیاری از مسلمانان نیویورک جمعه گذشته پس از ادای نماز جمعه خود را به صفوف معترضان رساندند تا به تمام دنیا اعلام کنند، آنها هم از حاکمیت نظام ناعادلانه سرمایه داری خسته شده اند.
این گروه از مسلمانان، طی گفت وگو با خبرنگاران اعلام کردند، از جنبش تسخیر وال استریت حمایت می کنند.
ایالت «کبک» کانادا نیز دوشنبه شاهد برگزاری یک تظاهرات گسترده ضد سرمایه داری بود. واحد مرکزی خبر به نقل ا ز شبکه پنج تلویزیون فرانسه در این باره نوشت: هزاران دانشجو، کارمند به همراه اقشار مختلف مردم کانادا در اعتراض به نابرابری تقسیم ثروت در خیابان های «کبک» کانادا راهپیمایی کردند. معترضان علیه اجرای برخی ریاضت های اقتصادی همچون افزایش مالیات و هزینه تحصیلی شعار دادند.
خبرگزاری «ایلنا» نیز به نقل از «رویتر» نوشت: شهروندان مجارستانی نیز به جمع معترضان ضدسرمایه داری پیوستند.
براساس این گزارش، ده ها هزار نفر از مردم «بوداپست» همزمان با شهرهای مختلف آمریکا و اروپا به خیابان ها آمدند و به سیاست های دولت «ویکتور اوربن»، نخست وزیر این کشور اعتراض کردند.
برخی گزارش ها نیز حاکی است، مردم مجارستان ابتدا برای شرکت در پنجاه و پنجمین سالروز انقلاب این کشور علیه شوروی به خیابان آمده بودند اما، رفته رفته تحت تاثیر قیام های ضدسرمایه داری که سراسر اروپا و آمریکا را فرا گرفته، حرکت آنها تبدیل به تظاهرات ضدسرمایه داری شد.
در هفته جاری کشورهای سوئیس و جمهوری چک نیز به جمع معترضان ضدسرمایه داری پیوسته بودند.
گفتنی است، قیام جهانی ضد سرمایه داری بیش از یک ماه پیش از آمریکا آغاز شد و به سرعت به اروپا، اقیانوسیه، آمریکا، آفریقا و آسیا رسید. معترضان معتقدند طی ده ها سال، از سوی ثروتمندان، سرمایه داران و سیاستمداران مورد سوءاستفاده قرار گرفته اند فلذا خواستار تقسیم عادلانه ثروت، دموکراسی واقعی و ریاضت دریافت مالیات از یک درصد ثروتمند جامعه خود هستند. آنها خواستار برچیده شدن نظام سرمایه داری و جایگزینی یک نظام عادلانه هستند. معترضان در سراسر دنیا همواره در تمام شعارهایشان اعلام می کنند . «ما 99درصدیم.» کیهان 3 آبان . 

اللهم عجل لولیک الفرج والنصر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد